"Nästa station: Svarta hål"

Back in the days, då man var kung i lekparken, spelade fotboll i alla väder och tyckte Kenny Starfighter var det bästa som hänt världen. Det var en tid då det inte fans ett enda bekymmer i huvudet.

Tänkte på det här om dagen då jag på bussen hörde någon unge babbla om hur skönt det kommer vara att bli vuxen och få göra vad man vill.

 

Förmodligen en filosofi alla har som små, när man är vuxen är allt hipphurra!

 

Men så kommer dagen den fina lilla tanken spricker och man märker att det inte riktigt var som man tänkt sig. Du kommer hem och har brevlådan fylld med räkningar, och andra viktiga papper från myndigheter och organisationer. Du är hungrig så du ska laga mat eftersom ingen söt mamma gör det åt dig längre, och tvätta samtidigt som du ska fixa en miljon andra saker till nästkommande dag.

 

Det finns så många fördelar med att vara liten. T.ex. något så enkelt som att umgås och träffa folk. När man skulle ut och busa var det bara att cykla iväg på sin mountainbike och ringa på dörren. Antingen var personen hemma eller inte.  

 

Är du vuxen utvecklas det hela till en kolossalt stor process. Du ska först bestämma ungefär en månad innan att ni ska ses. Sedan ända fram till mötet ha aktiv telefonkontakt för att se till att planerna inte ändras och samtidigt bestämma en exakt plats, tid etc.

 

Är det inte helt otroligt att människor har lyckats bestämma träffar innan telefonen uppfanns?  Måste ha varit näst intill omöjligt. .  ?

 

 

Dagens WTF:   Ta rymdbussen från slussen och du får en speciell tur…

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast jag vet inte, jag tror inte det är så för alla vuxna överallt, jag tror det är ett "storstadssyndrom". I norrland åker folk bara till varandra och kliver in genom dörren, inte så att man ringer och "bokar tid" innan eller nåt, man åker bara dit. Är dom hemma så är dom, eller så är dom inte det.

Det är bara i hetsiga storstäder som vi inte har tid för allting och ingenting...

2009-03-10 @ 22:11:19
Postat av: Anonym

..och det var såklart jag som kommenterade ;)

2009-03-10 @ 22:11:46
Postat av: ida

Wtf, är det nån fel på din blogg? namnet bara försvann på de förra inläggen :C

2009-03-10 @ 22:12:16
URL: http://idascorner.blogg.se/
Postat av: ida

wtf, det är nåt fel på blogg.se mitt namn och min länk försvinner när jag kommenterar :C

2009-03-10 @ 22:12:54
URL: http://idascorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0