"Skruvad som Zlatan"

Zlatan Ibrahimovic, "mannen myten legenden", även om du grävt ner dig 10 meter under jorden i Sibirien kommer du troligtvis få veta all onödig information som möjligen berör denna människa. Sen flera år tillbaka kan jag inte erinra mig att det gått en dag utan att pressen utelämnat vad han åt till frukost eller hur många mål han gjort eller nästan gjort senaste veckan.

Är inte Zlatan i grunden ett unikt fenomen? I nuläget är han en av Sveriges stora ansikten utåt, och i Sverige har han också blivit svenskare än sill, ABBA och IKEA. Men det är ju också så media funkar, lite trist att den ända som blir svensk i Rosengård är den som gör många mål. Grattis Zlatan hela Sverige älskar dig, utom jag.

Obestridligen är Zlatan en stor talang inom fotbollen, så varför kastar jag nu skit på han?! Hade det inte varit för hans agerande utanför planen så hade jag förmodligen också tillhört den stora falang  som avgudar honom, men en del grejer har jag svårt att smälta. Bl.a. Bara för att du blivit känd och överbetald är det synd att attityden följer efter...

Första gången han vann guldbollen (som också är ett av världens tyngsta priser du kan erhålla eftersom Svensk fotboll faktiskt har en oerhörd mängd av duktiga spelare som hyser en enorm kvalitativ spelteknik(???) .) Som många fiffiga personer förutspått, så kammade Zlatan hem detta pris, men då han inte kunde närvara spelades istället en intervju med honom upp.
Bortsett från många ironiska uttalanden som “Jaaah, alla kan bli nya Zlatan” osv. Var det den avslutande frågan jag fastnade för. När reportern frågade vad Zlatan tänkt att ge till sin flickvän som snart fyller år så lutade han sig tillbaka i stolen, knöt händerna bakom huvudet och svarade på fullaste allvar, “jaaah, hon får Zlatan” . . . 

Programmet 100 höjdare har också gjort en intervju med Zlatan där det går att skåda ytterligare ett par intelligenta uttalanden från en då lite yngre Zlatan..



Robin Paulsson är  tråkigt nog en av få komiker som vågat sig  på att faktiskt driva med Zlatan ett steg längre. Oväntat nog har inte den "riktiga" Zlatan visat upp sig i MTV-Cribbs så därför har istället en fiktiv video på hur det hade sett ut. Ganska nice att Robin gör det hela mer likt än Zlatan själv t förmodligen hade gjort.


Dagens WTF:  Ett sjölejon kapar en polisbåt, för att citera Gunde Svan, "ingenting är omöjligt" .... se videon på Aftonbladet tv (http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5467708.ab)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0