"Playa del sol"

Snart har vi sommar, en tid då alla glasstånd äntligen går med vinst och  resebyråerna får ekonomin att gå runt. Bland alla dessa Svenssonfamiljer, nykära par samt finniga tonåringar har vi också en fin skara med hjärnparalytiska människor som planerat att vobbla ut i världen.

För drygt två väcka sin skrevs det om i Metro att varje år får resebolag ta emot upp emot 30 000 klagomål från semestrande Svenskar. Flera av dessa var inte skygga för att profilera sig och  sitt missnöje...

1. “En medelålders man upptäcker på väg hem från semestern att det står Las Palmas, Gran Canaria på biljetten. Mannen har hela tiden trott att han varit på Palma på Mallorca och vill ha pengarna tillbaka.”

Hur det hela har gått till kan man fråga sig, samtidigt som man kan fastställa att denna person har lika stor kognitiv förmåga som grannens hund. Men i vårt rättsamhälle är det ju långtifrån omöjligt att han trotsallt blev bjuden på en karamell för missödet.

2. “En kvinna klagar över att det finns en naken kvinna i fönstret på hotellet bredvid, som maken glor på. Kvinnan kräver pengarna tillbaka eftersom det förstört semestern.”

Så kan det va, vem hade inte tagit illa vid sig? Nästa semester får kanske bli till ett avlägset land i mellanöstern där risken för något så fruktansvärt är avsevärt mindre.

3.”Ett gift par väljer att boka sittplatser långtifrån varandra på flygresan. Ombord får de ändå sitta tillsammans eftersom flygbolaget utgått ifrån att det blivit något fel. Maken kräver ersättning för att han tvingats sitta bredvid sin fru under flygresan.”

Det är visst lite synd om en del, undrar hur han klarade av resten utav semestern, eller varför det överhuvudtaget semestrade “tillsammans“, mystiskt. .  

4. “En äldre dam påstår att volymen ändrats på hennes tv. Kvinnan är helt säker på att hotellet har en knapp som går till alla tv-apparater och att en av de anställda sitter och skruvar upp och ner volymen hela dagarna.”

Konspirationsteori? Nej, det är ju ingen hemlighet att många resebolag  har minst en anställd som är där bara för att jävlas och förstöra trevnaden hos sina kunder. Vem vet från vilket institut hon rymt men det här bevisar ju att den del borde granskas innan de åker iväg på sådan typ utav verksamhet.

5. “Ett medelålders par beklagar sig över att reseguiden på bussen lämnar för mycket information och upprepar den gång på gång. Detta gör att paret känner sig omyndigförklarade.”

Helt fantastiskt att folk kan skapa problem av precis allt. Jag antar att det var någon på denna buss som febrilt tvingade paret att läsa denna guide som innehöll det den ska. Att de känner sig omyndigförklarade kan ha sin grund i något annat.

6. “En familj åker till Kanarieöarna. Men dessvärre blir det bara sol två dagar av 14. De anser att researrangören borde ringt och meddelat att vädret var dåligt på Kanarieöarna och kräver därefter en ny resa med garanti för sol denna gång.”

Oj vilken otur, då det antagligen upplevt ett så stort trauma. Vem håller inte med om att det är en skyldighet att  resebolagen är utbildade metronomer som skall se till att veta när exakt det kommer regna och vara sol. Och meddela det 6 månader innan resan. . .

Kan ingen anställa Kjell Bergqvist på Ving eller Solresor så dessa begåvade och hjärndöda clowner får lära sig vart gränsen går. Det skulle inte skada att resebolagen tog till sig lite “Playa Del Sol” mentalitet när det handlar om hur man behandlar dessa över pretentiösa människor.









Dagens WTF:   En "minigris" har orsakat stor förargelse i Skånska Sjöbo. ( Läs hela artikeln. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0