"Skriva först och tänka sen?"

Läste metro på bussen hem, och filosoferade över uppslaget som är tillägnat för ”lövesearching”. Alla dessa kontaktannonser, fyllda med hoppet om att finna kärleken, folk som skickar in dessa, tror de verkligen att det fungerar eller är det bara ett sista desperat försök att finna någon likasinnad?

 

Eftersom jag själv aldrig har provat denna dejt-metod så kan jag bara utgå från mitt egna perspektiv och såhär långt är jag endast skeptisk. Framförallt till vad människorna som skriver sin lilla text tänkt, eller snarare om de tänkt alls.

 

Såhär kan det se ut:

 


 

 

 

Längst upp har vi en stackare som förmodligen är kär i en stum datanörd. Det som eventuellt ger dåliga odds till framgång är att den ”rätta” Daniel kanske inte fattat att du syftar på honom (då det finns ca 80 383 st i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån) och att han inte gått kurs i telepati då det inte heller framgår vem som skrivit annonsen.

 

I mitten har vi någon som letar efter någon som någon gång var på centralen och var på väg någonstans.… tror ni att denna person hittade sitt byte? Kanske har nya utgåvan av ordlistan fått en ny ordförklaring till ordet O-konkret… fast, personen hade trotsallt jacka och jeans!?

 

Ah, här har vi äntligen någon som specificerat sig lite i vilken Daniel det är man söker efter, bara Västerås liksom. Frågan är ju vad han egentligen menade med ”bo själv ett tag” samtidigt som han inte hört av sig. Hm vi får hålla tummarna att rätt snubbe ringer om han nu läst den här skiten.

 

Det finns ju miljontalsspaltmeter med dylikt och jag känner att point is made. Däremot det man allt eftersom blir mer nyfiken på är hur hög seriositeten bakom dessa skarpa skrifter egentligen är. Kanske skulle man bli förvånad över att det faktiskt suttit en medelålders man/kvinna och filat på sitt stycke till rampljuset ett bra tag.

 

 

______________________________________________

Dagens WTF:   En person blir uppringd av ett one night stand som säger: 
 
                             -.... alltså jag har klamydia!

  för att sedan höra av den uppringda iskallt svara:

                           -  A men vet du vad jag har...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha det är alltid rika roande att läsa dessa. :D

2008-12-06 @ 15:47:58
URL: http://svanemar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0